Pozíciótól, kortól, tevékenységi körtől függetlenül mindenkinek meg kell értenie a branding jelentőségét. „A saját ÉN vállalatunk vezérigazgatói vagyunk és a legfontosabb feladatunk, hogy a fő marketing szakemberei legyünk a márkának, amit úgy hívnak ÉN.”

 

  1. A nagy márkák tudják magukról, hogy kicsodák. A nagy márkák teljes mértékben tisztában vannak azzal, hogy kik ők és milyen történetet szeretnének önmagukról közvetíteni.
  1. Tudják, merre tartanak. Ha nincs elképzelésed arról, hogy mit szeretnél elérni, akkor nehezen érsz célba. Itt nem a napi feladatokra kell gondolni, hanem a hosszú távú tervekre.
  1. Invesztálnak a termékbe. A nagy márkák tudják, hogy ahhoz, hogy pénzt csináljanak,- ami a branding végcélja, bármennyire is szeretnének elhatárolódni az értékesítéstől- invesztícióra van szükség. Ez idő-, pénz- és energia-befektetést jelent. Ugyanez vonatkozik a személyes márkára. Törődni kell vele és táplálni. Időt és pénzt kell szánni a kapcsolatépítésre, stratégia felállítására, önképzésre, személyes coachingra, weboldal dizájnra stb.
  1. Nem félnek kipróbálni új dolgokat. A nagy márkák szívesen próbálnak ki új platformokat. Nem számít mennyire „márkaidegennek” tűnik első látásra. Gondoljunk csak a General Electric Vine videó megosztón elért sikereire. Felismerte, hogy nem költheti az összes pénzét tv-ben való megjelenésre egy olyan világban, ahol egy egész generáció elfordul ettől a médiumtól. Tudta, hogy a digitális eszközök nem fognak eltűnni, ezért elkezdett kísérletezni, hogy kiderítse, melyik működik náluk legjobban. A személyes márkáknak is nyitottnak kell lenniük, persze más léptékben. Ki lehet például próbálni a blogolást a LinkedIn-en, vagy a prezentációk feltöltését a SlideShare-re stb.
  1. Következetesek. A nagy márkák nem csak időről-időre tesznek erőfeszítéseket céljaik elérése érdekében, hanem pontos ütemtervet állítanak fel, ami mentén haladnak. Sajnos, ha személyes márkaépítésről van szó, hajlamosak vagyunk hullámzó teljesítményt nyújtani.
  1. Mernek egyediek lenni. A nagy márkák az egyediségükre koncentrálnak. Nem próbálnak olyanok lenni, mint mindenki más, nem próbálnak olyanok lenni, amilyennek szerintük az emberek szeretnék őket látni. Tudják, hogy ez dögunalmas. Tudják, hogy mi teszi őket egyedivé és az erősségeikre koncentrálnak.
  1. Tudják, hogy többek, mint egy „értékajánlat”. Tisztában vannak a valódi értékeikkel, ami túlmutat az aktuális termékeken. Az élmény és az érzelmek maradnak meg igazán a vásárlókban, amikor elhagyják az üzletet, vagy a weboldalt. A nagy márkák magukkal ragadnak. Az egészséges személyes márkák ugyanígy működnek.

„Az emberek el fogják feledni, amit mondtál, de sose fogják elfelejteni, hogy érezték magukat a társaságodban.”  (Maya Angelon)

  1. Tudják, hogy a szóbeszéd a legjobb reklám és hogy napjainkban mindez online történik. Végső soron a legjobb reklám ajánlásokon keresztül valósul meg. Ez mindig is igaz volt a vállalati márkákra és mindig is igaz volt a személyes márkára is. A különbség ma az online eszköztár, ami exponenciális növekedést tesz lehetővé. A nagy márkák tisztában vannak ezekkel. A nagy személyes márkák is.

 

 

 

Forrás:  http://www.huffingtonpost.com/joanne-tombrakos/what-great-brands-do-that_b_8964354.html

További cikkek