Egy új kolléga beilleszkedésének megkönnyítése alapos tervezést és nem kevés energia befektetést igényel a vezetőség és a HR részleg részéről. Az orientációs program fontos elemei a személyes kapcsolatok kialakítása és a munkakörhöz kapcsolódó specifikus tudás elsajátítása. Az új munkatársnak meg kell ismerkednie a vezetőkkel illetve azokkal a kollégákkal, akikkel a jövőben szorosan együtt fog dolgozni és egyúttal rövid időn belül el kell sajátítani a munkavégzéshez szükséges „know how”-t. Mindez viszonylag egyszerű, ha földrajzi akadály nem szól közbe és nincs éppen óriási hajtás a cégnél. Ellenkező esetben praktikus megoldás lehet egy olyan platform, mely úgy támogatja a kapcsolatépítést és a specifikus tudás átadását, hogy nincs szükség folyamatos személyes találkozásra, és a mindig nehézkes időpont egyeztetésre. A VideoMentor használatával az új kolléga rövid időn belül a szükséges  tudás birtokába juthat anélkül, hogy a munkatársak ezt tehernek éreznék. A rendszer strukturáltságának köszönhetően a felek közötti kommunikáció időtakarékos, a lényegre koncentrálódik. A kommunikációs lánc bármikor visszanézhető; a könnyen visszakereshető tudásanyag praktikus segítség lehet a későbbiekben is. Ráadásul a VideoMentor segítségével az illetékes vezető  egyszerűen megbizonyosodhat arról, hogy az új munkatársnak  valóban sikerült-e sikeresen megszerezni a szükséges kompetenciákat, illetve mely területeken van szüksége továbbképzésre.

További cikkek