Az angliai Vodafone fejlesztésért felelős szakemberei fontosnak tartják, hogy a tanulás a napi rutin szerves része legyen, ezért olyan „tananyagokkal” látják el a munkatársakat, melyek könnyen fogyaszthatók akár a buszon ülve, vagy akár két meeting közötti öt perces szünetekben. Ez leginkább úgy valósulhat meg, ha a tartalom személyre szabott, élvezetes, könnyen feldolgozható. Véleményük szerint az okostelefonok és táblagépek ma már kikerülhetetlenek az oktatásban. Térhódításukkal a „classroom” tréningek száma folyamatosan csökken. A technikai változások következtében a fogyasztói szokások is megváltoztak; a „tanulók” a nyomasztó információhalmazzal már nem tudnak mit kezdeni, sokkal fogékonyabbak a „bite-sized” tartalmakra. Például egy személyes ügyfélszolgálaton dolgozó kollega a kevésbé forgalmas időszakokban kiválóan fejlesztheti tudását az okostelefonján keresztül megtekintett 2-3 perces „bite-sized” videó segítségével. Így a  tanulás könnyen beilleszthető a mindennapokba anélkül, hogy túlzottan megterhelő lenne, vagy elvonná a munkavégzéshez szükséges időt, energiát.

 

forrás :   http://www2.cipd.co.uk/pm/peoplemanagement/b/weblog/archive/2016/04/18/q-amp-a-bite-sized-videos-have-made-mobile-learning-a-reality.aspx

További cikkek