Mindenki tisztában van az értékesítési tréningek fontosságával. A hagyományos módszerek hatékonysága azonban megkérdőjelezhető. Az egy-két alkalmas tantermi képzéseken elsajátított készségek 80 százaléka feledésbe merül, amennyiben nem használják őket. Ráadásul a napjainkra jellemző, gyorsan változó üzleti környezetben folyamatos képzésre van szükség. Új kolléga betanítása, új termék bevezetése, új konkurencia megjelenése a piacon- és még sorolhatnánk azokat a szituációkat, amelyekben azonnali tudásanyag-átadásra van szükség. Az értékesítők jobb esetben folyamatosan „terepen” vannak, földrajzilag távol egymástól, így egy-egy hagyományos tréning megszervezése bevételkiesést, komoly költséget és szervezést igényel.

Az információforradalom mára minden korosztályt elért. Hozzászoktunk ahhoz, hogy másodpercek alatt hozzáférünk a számunkra fontos tartalmakhoz. Órákig egy tanteremben ülni és előadást hallgatni nem túl vonzó egy egyébként „pörgős” tempóhoz szokott értékesítő számára. Bármilyen kommunikációs eszközön, bármikor elérhető tananyagra van szüksége a felhasználónak, így biztosítva számára a lehetőséget, hogy maga ossza be az idejét.

A videó alapú online tréningek alkalmazása megoldást nyújt a fenti problémákra. Segítségével biztosítható a kis egységekre bontott, folyamatos, személyre szabott tanulás lehetősége. Az értékesítés támogatók által videóüzenetben továbbított tudásanyag azonnal elérhetővé válik az egész sales csapat számára. A résztvevők a számukra megfelelő időpontban és helyen sajátítják el a „tananyagot” és szintén videóüzenetben adnak számot tudásukról. Teljesítményüket a mentor folyamatosan értékeli, visszajelzést ad. Ez a fajta interaktivitás segíti az értékesítők bevonódását a tréningfolyamatba.  Nem kell végighallgatniuk egymás szerepjátékát, előadását, mint egy hagyományos tréning esetében, ugyanakkor a trénernek lehetősége van a legjobb „produkciókat” megosztani a résztvevőkkel. Ezáltal fenntartható a csapatszellem a fizikailag távol lévő kollegák között.

További cikkek