Storytelling
A történeteknek hatalmas erejük van, mivel az érzelmekre hatnak. Segítségükkel képesek vagyunk akadályokat ledönteni, mások gondolkodásmódját megváltoztatni, kellemetlen helyzeteket pozitívra fordítani. A jól megválasztott és jókor elmesélt történetek bizalmat, szimpátiát keltenek és mélyen az emlékezetbe vésődnek. Döntéseink meghozatalában gyakran érzelmeink dominálnak, legyen szó üzletről, magánéletről, vagy egy termék megvásárlásáról. Az érzelmeket pedig nem a száraz adatok, grafikonok befolyásolják, hanem a történetek. A Storytelling tehát elengedhetetlen eszköz üzleti kapcsolatainkban, márkaépítés során, vagy a céges belső kommunikációban. Korunk információdömpingjében egy magával ragadó sztori képes igazán kiemelni minket, vállalatunkat a “hétköznapiságból”.
Program
- Miként segíti a történetmesélés az üzleti célok elérését?
- Milyen a jól felépített sztori?
- Célcsoportspecífikus történetmesélés
- Milyen személyiséghez milyen típusú sztori illik?
- A Storytelling beillesztése a különböző kommunikációs helyzetekbe (értékesítés, ügyfélkezelés, prezentáció, ártárgyalás, munkatársak motiválása, informális találkozók stb.)
- A sztorit mesélő és a hallgató közötti harmónia kialakítása
- Az üzleti stratégia átformálása emlékezetes, vonzó, magával ragadó sztorivá
- Változásmenedzselés, vezetőfejlesztés, csapatépítés, ügyfélkapcsolat, konfliktuskezelés stb. támogatása sztorikkal
- Taktikus sztorihallgatás
- Szemezgetés minden idők legsikeresebb, üzleti célú sztorijaiból
- Így hívhatjuk életre a vállalati sztoribankot
Eszközök, Módszerek
- Esettanulmányok összeállítása a résztvevők közreműködésével
- Sztorizási gyakorlatok személyre szabottan
- Formális prezentációk kiváltása a storytelling használatával
- „Így kell ezt csinálni!” (Hírességek sztorizásának videós elemzése – tartalom, testbeszéd, retorika stb.)
- A sztorizás stresszfaktorainak kiszűrése